O Concello de Arbo Asina un convenio coa Deputación para

O CONCELLO DE ARBO, ASINA UN CONVENIO COA DEPUTACIÓN PROVINCIAL PARA A EXECUCIÓN DO PROXECTO DENOMINADO “ILUMINACIÓN EXTERIOR SOSTIBLE II FEDER-EELL-2019-000-499”

Arbo, a 25 de xuño de 2019.- O Pasado luns día 24 de xuño, o alcalde do Concello, Horacio Gil, asinaba un convenio coa Deputación para o Proxecto denominado “Iluminación Exterior Sostible II Feder-EELL-2019-000-499”

O instituto para a Diversificación e Aforro da Enerxía ((IDAE), acaba de concedernos unha achega do 80% de fondos FEDER para a execución do proxecto denominado “iluminación Exterior Sostible II Feder-EELLL-2019-000-499”.

Estas axudas van destinadas as entidades locais para proxectos singulares de entidades locais que favorezan o paso a unha economia baixa en carbono do IDAE no marco do programa operativo FEDER de Crecemento Sostible 2014-2020.

Este proto presentouse  no segundo semestre do  2017. Nel están incluidas as actuacións de substitución dos puntos de luz existentes e das actuais iluminarias por Luminarias LED máis eficientes nas zonas que se indican dentro do termo municipal de Arbo.

O investimento elixible admitido polo IDAE para a realización das actuacións correspondentes no seu concello é de 99.595,76 €.-

De conformidade co “Acordo entre Beneficiarios”, asinado por este concello o Concello de Arbo e a Deputación de Pontevedra, con cargos aos seus propios fondos deberán achegar o 20% do investimento.

 

Horacio Gil participa en las Marchas de San Juan de MelgaÇo

HORACIO GIL, ALCALDE DE ARBO, PARTICIPA EN LAS MARCHAS DE “SAN XOÁN DE MELGAÇO”

El alcalde, Horacio Gil, apadrinó en este evento a la Casa de la Misericordia de Melgaço que como temática tenían el nombre de “Nuestros Hermanos de Arbo”

Las marchas de Xan Xoán, evento tradicional del país vecino Portugal,  conto con un homenaje de la Santa Casa da Misericórdia de Melgaço al Concello de Arbo, “a nuestros hermanos de Arbo”. Un acto con la misma finalidad que tenían y tienen las fiestas en honor a la “Virxe do Libramento” en Arbo, que contribuyen a mantener vivas las tradiciones.

La Santa Casa da Misericórdia de Melgaço es una de las más prestigiosas instituciones de solidaridad de este pueblo portugués. Para este homenaje a su vecina localidad de Arbo, invitaron al alcalde, Horacio Gil, para apadrinar este evento que como afirmó el regidor en su discurso: “fomentan la participación en las distintas actividades organizadas entre Melgaço y Arbo y estrechando lazos, vínculos entre vecinos y vecinas de un lado y otro del Miño”. El alcalde invitó también a sus vecinos portugueses a participar en las próximas Festas do Libramento y a disfrutar de estas danzas tradicionales para compartir todos juntos las fiestas.

Gil estuvo acompañado durante este desfile por el presidente de la Casa da Misericordia. Durante este homenaje, los niños iban vestidos con trajes gallegos y otros con el traje típico del baile de la “Virxe do Libramento”- todos blancos, pantalón, camisa y chaleco, con bandas de color y gorros de andurista con muchos espejitos, con relojes y cadenas en los hombres y adornos de oro en las mujeres. Los trajes tradicionales fueron elaborados por una modista portuguesa, especialista en el lino blanco, vecina de Melgaço.

El acto duro media hora aproximadamente, en el que el alcalde estuvo presente, acompañando a los niños en el desfile y mientras cantaban dos canciones escritas para homenajear a Arbo. Estas tradiciones las compartían de siempre los amigos portugueses que antes de existir el puente ya cruzaban el río en barca para compartir y disfrutar de las fiestas y en particular de la danza de “Nosa Señora do Libramento”.

Inauguracion Casa do Maior en Sela

INAGURACIÓN DE LA “CASA DO MAIOR” DE SELA EN ARBO

La conselleira de Política Social, Fabiola García, y el alcalde de la localidad, Horacio Gil, visitaron el pasado martes estas instalaciones

La parroquia de Sela, en Arbo, tiene ya una "Casa do Maior" ubicada en una de las dos viviendas de los maestros que el Concello cedió a la Asociación Cooperativa Galega para su acondicionamiento y gestión del servicio. Cinco ancianos de Arbo están siendo atendidas actualmente en esta instalación reinagurada con estos fines de cuidado y atención diurna de las personas mayores. La conselleira de Política Social, Fabiola García, visitó el pasado martes junto al alcalde de Arbo, Horacio Gil, esta instalación y señaló que estos recursos permiten que las personas de más edad "estén bien acompañadas y reciban la atención que necesitan cerca de sus casas y parroquias, tal y como prefieren". Gil destacó la importancia de iniciativas como esta para ayudar en la conciliación de la vida personal y laboral de los familiares que están al cuidado de estos ancianos.

Estas casas están dirigidas a personas de más de 60 años en situación de dependencia moderada o severa (grados I y II). Funcionan como pequeños centros de día en ayuntamientos de menos de 5.000 habitantes y son gratuitos para las personas usuarias, que incluso tienen la opción de escoger el horario en el que asisten, hasta un máximo de ocho horas de lunes a viernes.

Visita Academia de Gasatronomia

LA ACADEMIA DE GASTRONOMÍA GALLEGA VISITA ARBO EN PLENA TEMPORADA DE LAMPREA

El pasado sábado el Centro de Interpretación del Vino y la Lamprea (Museo Arabo) de Arbo recibió la visita de la Academia Gallega de Gastronomía.

Al encuentro acudieron miembros de la Academia Gallega de Gastronomica, acompañados por el Alcalde del Concello de Arbo Horacio Gil y  el vicepresidente de esta escuela, Francisco García Bobadilla, expresidente  de la red de paradores nacionales, y el que fue director general de Comercio y Consumo de la Xunta de Galicia  y secretario general para el Turismo de la Xunta de Galicia.

Los asistentes tuvieron la oportunidad de contemplar el museo, un lugar donde comprendieron la enorme vinculación histórica de los arbenses con el vino y la lamprea. También visitaron la vinoteca del edificio,  donde pudieron degustar los vinos de las las bodegas de Arbo con D.O Rias Baixas. Allí pudieron conocer la vida de este manjar a través de los vídeos interpretativos y también conocieron más a fondo la historia de las Pesqueiras, esas construcciones abrazando al Río Miño, donde se pesca la lamprea.

Trás conocer la historia y atributos de Arbo en el museo, los asistentes pudieron degustar lamprea en varios estilos: a la bordalesa, rellena, asada a la brasa, con fideos y tirabeques o en empanada. Una cocina “de excelencia”, “variada”, “de cuidada gastronomía tradicional” y que contribuye a “exaltar los productos autóctonos”. Estos son, entre otros, algunos de los calificativos que recibió la oferta gastronómica de Arbo, centrada fundamentalmente en estos dos productos milenarios: el vino y la lamprea.

El Alcalde de Arbo, Horacio Gil, también presente en estos actos, destacó que “la lamprea, el vino y las pesqueiras son el reflejo de la forma de vida, de la cultura y la tradición de Arbo”. Afirmando también que este tipo de encuentros forman parte de la fuerte estrategia de promoción que esta llevando a cabo el Concello de Arbo para promocionar sus atributos, sus fiestas y su inmejorable oferta gastronómica y hospitalaria y cercanía de nuestra hostelería. “La temporada de lamprea este año está siendo todo un éxito y lo veremos reflejado en abril cuando recibiremos a más visitantes que nunca en nuestra preciada Festa da Lamprea que tendrá lugar los días 26, 27 y 28 de abril”.

 

Museo Arabo recibe distintivo SIDTEC

El Centro de Interpretación del Viño y la  Lamprea  Arabo recibe el distintivo  SICTED y aspira a integrarse en la Red de Oficinas “ INFO LAS RÍE BAJAS”

•         Arbo, El Ayuntamiento de Arbo, sigue promocionando los  productos locales como son la  Lamprea, el vino  eo Museo  Arabo dentro de su Plan  extratexico de Turismo

El pasado martes día 12 de marzo se celebró en el Museo del Mar de Vigo a III edición de la Gala Anual de Turismo Rías Baixas, evento en el que se realiza un reconocimiento al turismo de la provincia con la entrega de los certificados   SICTED, el distintivo que premia la excelencia y la profesionalidad de empresas y servicios turísticos, la este acto   asistio el alcalde del  Ayuntamiento de Arbo, Horacio Gil, alcalde de Arbo, para recibir el distintivo   SICTED otorgado un año más al Centro de Interpretación del Viño y la  Lamprea     Arabo, distintivo de calidad que lleva recibiendo desde el año 2006.  Asemesmo el día 15 de marzo de 2019, el plenario municipal de Arbo aprobaba solicitar la INTEGRACIÓN del Centro de Interpretación del Viño y de la  Lamprea EN La RED DE OFICINAS “ INFO LAS RÍE BAJAS” de la Diputación Provincial de Pontevedra.

El centro de interpretación del Viño y la  Lampera  Arabo,  corona las tierras del vino del Condado de Tela. Está conformado por tres plantas, estando la inferior compuesta por la recepción, un salón de actos y una   vinacoteca (también podría denominarse  vinoteca), haciendo honra a nuestros preciados caldos, donde vecinos y visitantes pueden encontrar los vinos de las 10 bodegas del ayuntamiento de Arbo afirma el regidor del Ayuntamiento de Arbo, Horacio Gil, que continua diciendo que  el municipio de Arbo permite a los visitantes disfrutar de una excelente   enogastronomía y a su vez ofrece cultura, patrimonio y magníficos paisajes. Arbo, cada vez, es más demandado por el público en general,  datos que se  corraboran con las encuestas realizadas en el museo  Arabo durante todo el año. Según los datos recogidos, en el año 2018 visitaron el museo 2.669 personas. En este último año aumentó en un 39% el número de visitantes respeto a los registrados en el 2017.

Adhesión ao Pacto de Alcaldes

O CONCELLO DE ARBO SUMASE AO PACTO DE ALCALDES CONTRA O CAMBIO CLIMATICO

O concello de arbo aprobaba o pasado 15 de marzo no plenario municipal adherirse á iniciativa europea  do pacto dos alcaldes para o clima e a enerxía

A Comisión Europea puxo en marcha en 2008 o Pacto dos Alcaldes (Covenant of Mayors), unha iniciativa aberta a todas as cidades e municipios en Europa co obxectivo de involucrar ás autoridades locais e aos cidadáns no desenvolvemento e a aplicación da política enerxética da Unión Europea. O Pacto consiste no compromiso das cidades asinantes de ir máis alá dos obxectivos adoptados para o ano 2020 pola UE para reducir as emisións de CO2 a través de medidas de eficiencia enerxética, de accións relacionadas coa promoción das enerxías renovables e da mobilidade urbana sostible. A Xunta de Galicia e consciente de que o Pacto dos Alcaldes polo Clima e a Enerxía e o mellor instrumento para implicar aos concellos de Galicia na loita contra o cambio climático.

 

O alcalde de Arbo, horacio Gil manifesta que “todos temos algo que facer e no ámbito da administración local deseñando estratexias para reducir esas emisións en función das nosas competencias”, tamén informa que para alcanzar os  obxectivos, o Concello de Arbo ao adherirse ao Pacto ten que  a redactar un Plan de Acción para a Enerxía Sostible e o Clima (PACES) cun inventario de referencia de emisións (IRE) para facer o seguimento da súa  efectividade das accións de mitigación e unha avaliación de riscos e vulnerabilidades ante o cambio climático . O Concello de Arbo deberá concentrar os seus esforzos en reducir a demanda de enerxía nos seus territorios e adaptar a demanda enerxética á oferta promovendo a utilización de recursos enerxéticos locais.

Visita Secretario Xeral para o Deporte

Lete lasa visita o concello dE arbo, onde a secretaría xeral para o deporte executará obras en 2019

  • O importe total da actuación nas instalacións deportivas de Arbo  ascende a 15.000 de euros

 

Arbo, 1 de marzo de 2019-. O secretario xeral para o Deporte, José Ramón Lete Lasa, visitou esta mañá o concello pontevedres de Arbo, onde mantivo unha reunión co alcalde do Concello de Arbo, Horacio Gil Expósito

As obras que se pretenden realizar son no Pabillón Polideportivo e consisten na sustitución de panel sandwich de cuberta sobre os vestiarios, reparación de canalons da anterior cuberta, pintado e reparación dos vestiarios e sustitución de porterias de futbol.

Según informa o rexedor, a zona de intervención centrase na cuberta dos vestiarios e nos acabados interiores deteriorados pola presenza de filtracións. O Alcalde tamén informa que estan non son as únicas obras realizadas polo actual goberno dende a súa chegada o Concello e que hai un mes acaban de instalar caldeiras para auga quente dos vestiarios e que en breve tamén se acometerán obras nun dos muros de peche do Campo de Futbol.

Entrega de Titulo a Casa do Maior

HOXE ENTREGABASELLE O ALCALDE DO CONCELLO DE ARBO O TITULO DA CASA DO MAIOR DE ARBO, UBICADA NA CASA DOS MESTRES EN SELA

Arbo a 19 de febreiro de 2019.- Hoxe entregáronse os títulos das 30 primeiras casas do maior, que ofrecerán ás persoas maiores de 60 anos ter atención diúrna en concellos de menos de 5.000 habitantes, entre as que estaba a do Casa do Maior do Concello de Arbo

Forma parte dos novos servizos á disposición dos pequenos concellos galegos, xunto, unha iniciativa proposta pola Xunta de Galicia, na que se atendera a  persoas maiores e onde se incluirian todos os servizos necesarios para o seu benestar e saúde. Este proxecto innovador favorecería a mellora da calidade de vida dos veciños e veciñas de Arbo e a creación de postos de traballo.

JOSE MANUEL CORES TOURIS, VISITA ARBO PARA SUPERVISAR O AVANCE DAS OBRAS EN DOUS CAMIÑOS MUNICIPAIS

 JOSE MANUEL CORES TOURIS, VISITA ARBO PARA SUPERVISAR O AVANCE DAS OBRAS EN DOUS CAMIÑOS MUNICIPAIS

O delegado Territorial da Xunta en Pontevedra, Jose Manuel Cores Tourís, xunto co Alcalde Horacio Gil, supervisaban o estado das obras xa executadas e o outras xa avanzadas de dous camiños financiados ambos pola Xunta de Galicia no ano 2018.

 Alcalde e delegado destacaron  os 76.775 euros investidos na ampliación do viario de  Rial  do Pazo- As  Laxas, e a mellora do viario de  Eidos de Arriba, na parroquia de  Sela. No primeiro caso, as obras foron 220 metros de aglomerado e instalación de cunetas de seguridade, así como a execución de 80  m2 de novos muros. En total, a través do Plan de  Mellora de  Camiños  Municipais (Plan Marco), acometéronse un total de “7,8 quilómetros de reforma de viarias rurais en municipios do Condado-  Paradanta”.

Arbo, Contara cunha casa do Maior

 O CONCELLO DE ARBO CONTARÁ CUNHA CASA DO MAIOR

Arbo a 30 de xaneiro de 2019.- O Plenario municipal do Concello de Arbo, na sesión ordinaria celebrada o día 28 de decembro de 2018, adoptou cos votos a favor do grupo do goberno (PP) e a abstención dos 4 concelleiros asistentes do grupo municipal AGRELAR a cesión da vivenda de Sela coa finalidade  de “Casa do Maior”.

O alcalde do Concello de Arbo e a presidenta de S. Coop Galega Maria Asunción Perez Gonzalez, asinaban o convenio de cesión para a creación da Casa de Maior

É unha iniciativa proposta pola Xunta de Galicia, na que se atendería a  persoas maiores e onde se incluirian todos os servizos necesarios para o seu benestar e saúde. Este proxecto innovador favorecería a mellora da calidade de vida dos veciños e veciñas de Arbo e a creación de postos de traballo.

A casa do maior preséntase como unha alternativa para unha contorna na que non existen recursos de atención para este colectivo ou cando o internamento neste tipo de institucións non sexa desexado, procurando o mantemento no medio social habitual coa finalidade de que ditas experiencias piloto poidan garantir a futura posta en marcha eficiente de servizos de atención en pequenos grupos, de maneira flexible e con garantías de seguridade e calidade.

Con esta actuación aténdense as necesidades de atención das familias e favorécese a equidade no acceso aos servizos con independencia do lugar de residencia.

A S. Coop Galega será a encargada da rehabilitación e mantemento da Vivenda de Sela para ofrecer un servizo adecuado ós veciños que disfruten do Servizo así como tamén se compromete a empregar persoas do municipio de Arbo para atencion e o coidado personalizado dos seus residentes, dacordo a concesión da achega a esta cooperativa por parte da Xunta de Galicia, dacordo a  Lei 13/2008, do 3 de decembro, de servizos sociais de Galicia que regula a forma en que se prestarán os servizos da Casa do Maior. A cesión é por un periodo de 15 anos, as obras de rehabilitación comezaran no proximo mes e a apertura da Casa do Maior será nun prazo máximo de 6 meses.

 Ir á páxina seguinte Ir á última páxina


© Concello de Arbo

Plaza Consistorio, 1, 36430 Arbo, Pontevedra

Teléfono contacto: 986 665 000 Fax: 986 665 011